Hemstädning

Räkna enkelt ut ditt pris i formuläret nedan.

GET STARTED

0$

Tack för din order vi kontaktar dig inom kort

Välj värde

Se ditt pris

DITT PRIS

Priset är per städtillfälle efter RUT-avdrag och inklusive moms.

Sammanfattning Order

Beskrivning Information Specifikation Pris
Rabatt 50% + fönsterputs:
Totalt pris inkl moms

Boka hemstädning

Så här bokar du hemstädning:

1.

Ange bostadens yta och postnummer.

 

2.

Välj önskad datum och tid i kalendern.

 

3.

Fyll i dina kontaktuppgifter.

 

4.

Skicka in din bokning.

 

Så här bokar du hemstädning:

Ange bostadens yta och postnummerområde

}

Välj önskad datum och tid i kalendern.

l

Fyll i dina kontaktuppgifter.

Skicka in din bokning, du får bekräftelse per mail.

Vad händer efter att du skickat in din bokning?

  • Du blir kontaktad av arbetsledare som bekräftar din bokning.
  • Om du är hemma vid första städtillfället börjar ni med en gemensam genomgång av ert hem.
  • Den första städningen blir en provstädning, därefter beslutar du om fortsättningen.

De flesta av våra kunder blir så nöjda efter en provstädning att de väljer att fortsätta anlita oss med återkommande städning. 

Du väljer själv hur ofta och med vilken frekvens du vill att vi städar ditt hem. Vår medarbetare kommer vid den tidpunkt du har valt.

Efter första provstädningen får du information om hur många timmar som just din bostad kommer att ta vid regelbunden städning.

Z

Nöjdhetsgaranti

Z

Kollektivavtal

Z

Miljömärkta rengöringsmedel

Z

Professionella hemstädare

Z

Fast pris

Z

RUT-avdrag

Z

Ingen bindningstid

Vanliga frågor och svar om hemstädning

Får man använda RUT-avdrag?

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattebetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Lämnar ni garanti på städningen?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet åtgärdas. Om ni själva åtgärdar felet innan vi kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom tre arbetsdagar efter att städningen är utförd.

Måste jag lämna ut nycklar?

Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

Vad ingår i hemstädningen?

KÖK

▪ Avtorkning av diskbänk, arbetsbänk samt kranar.
▪ Avtorkning av kakel ovanför diskbänk/arbetsbänk/spis.
▪ Avtorkning av vitvaror utvändigt.
▪ Avfläckning av skåpsluckor utvändig samt front till lådor och handtag.
▪ Avtorkning av socklar vid golvet på underskåp.
▪ Tömning och avtorkning i och runt sopbehållare.
▪ Avtorkning av spis och ugn utvändigt.
▪ Rengöring av mikrovågsugn in- och utvändigt.
▪ Avtorkning av spiskåpa, utsida och undersida (ej inuti).

BADRUM

▪ Avtorkning/rengöring av badkar.
▪ Avtorkning av skåpluckor utvändigt samt front till lådor och handtag.
▪ Avtorkning av duschkabin och i duschutrymme.
▪ Avtorkning av golvbrunn utvändigt.
▪ Avtorkning av kakel ovanför/under handfat och ovanför badkar.
▪ Avtorkning av kranar, duschslang/duschmunstycke.
▪ Avtorkning av vågräta VVS-rör (högst 1,8 m).
▪ Rengöring av toalettstol i och utanpå.
▪ Avtorkning av handfat inklusive undersida.

ÖVRIGT

▪ Avtorkning med torr mikrofiberduk fast belysning, under 1,8 m.
▪ Avtorkning med torr mikrofiberduk av eluttag, strömbrytare och elskåp, under 1,8 m.
▪ Avfläckning av dörr och dörrkarmar, avtorkning av dörrhandtag.
▪ Avfläckning av inglasade dörrar.
▪ Avtorkning av alla fönsterbrädor.
▪ Avfläckning av garderobsdörrar utsida.
▪ Dammsugning av golv, trösklar samt mattor och våttorkning av golv (vi flyttar inga möbler).
▪ Dammsugning av golvlister.
▪ Dammsugning av klädda/stoppade möbler.
▪ Avtorkning med fuktig mikrofiberduk av fria horisontella ytor på bord, stolar, skåp och hyllor (högst 1,8 m).
▪ Tömning av papperskorgar i alla rum.
▪ Putsning av speglar.
▪ Damning av tavlor.
▪ Avtorkning av ledstänger och trappräcken.
▪ Sopning/dammsugning samt våttorkning av trappsteg.
▪ Avtorkning utvändigt av torkskåp/tumlare och tvättmaskin (dras ej fram).

Kan jag känna mig trygg med att kvittera ut nycklar till er?

Ja. Det finns flera olika nyckelrutiner och vi är både vana vid nycklar och larm. Vi har ett nyckelavtal där vi binder oss att ansvara för nyckeln vid överenskommande tider för städning.

Måste jag vara hemma vid första städtillfället?

Nej, men det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.

Efter första städtillfället, måste jag kontakta er för att få fortsatt städning?

Nej. Vi tar själva alltid kontakt med dig efter första städtillfället för att höra om du är nöjd och om du är intresserad av att teckna ett abonnemang.

Hur lång tid tar det att städa min bostad?

Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. Efter provstädning/första städning av bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de arbetsinstruktion som vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa moment.

Är det alltid samma person som kommer och städar?

Ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Vad ska jag tänka på vid första städtillfället?

Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.

Vilka städmaterial ska jag ha hemma?

Vi har med oss städdukar, rengöringsmedel och övrig utrustning till städtillfället. Se bara till att ha en välfungerande dammsugare, mopp och hink.

Kan ni göra ytterligare saker än de som ingår i tjänsten?

Ja, vi har flera tilläggstjänster ex så som fönsterputsning, strykning, diska, vattna blommor, trädgårdskötsel m.m. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.

Jag har pälsdjur hemma, vad ska jag tänka på?

Vi tar gärna emot information om att det finns husdjur i bostaden. Du som kund ansvarar för att se till så att ditt husdjur inte smiter ut eller riskerar att skadas. Vid exempelvis fönsterputs är det viktigt att se till så att djur inte riskerar att hoppa ut eller att djur som är känsliga för kyla och drag vistas så att de inte kan komma till skada. ABSS ansvarar inte för husdjur.

Vi har en i familjen som är allergisk, är det starka medel?

Nej, vi använder miljömärkta och skonsamma medel.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har du rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar du enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

ABSS har en ansvarsförsäkring hos IF som täcker skador som kan uppkomma under städningen. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden.

Alla skador ska rapporteras till oss senast 24 timmar från städtillfället. Skador som rapporteras senare än 24 timmar kommer inte att beaktas. Kommer man fram till att det är ABSS som orsakat skadan så kommer kunden att ersättas utav oss.

Tveka inte på att kontakta oss om du har frågor!

Har du ytterligare frågor om vår städning eller service? Då är du varmt välkommen att mejla, ringa oss eller lämna dina kontaktuppgifter på hemsidan så kontaktar vi dig.